13 Eylül 2010 Pazartesi

deadline öncesi kayıp gün acısı | mourning for the day lost before deadline

düğmeye bastım, hatalar çıkıyor düzeltiyorum, biraz dağınık biçimde çeşitli parametreler için uygun değerleri anlamaya çalışırken bir yandan da eldeki fitnessları bir bir sisteme taktım, sonra adaptif mekanizmayı revize ettim, arka arkaya ve adım adım her bir fitness için istenen eşiği geçiyor... eğer bir fitness fonksiyonu için süreç stabilleşirse, yani ortalama (ya da azami) performans yükselmeyi keserse diğer bir fitness'a ve ona uygun mutasyon operatörlerine geçiyor, yine olmazsa diğerine, bu esnada mutasyon parametreleri de değiştiriliyor.. karışık biraz.. üzerinde daha fazla düşünmem lazım... sakin bir zaman bulup el-kitaplarını falan açıp.. ayrıca şu bilgisayardaki 4 çekirdeği de kullanabilmek ve süreçleri daha hızlandırmak için yapmam gerekenler var.. gel gör ki bugün [12 eylül pazar] elimden kaydı gitti... ülke öyle kutuplaştı ki ben bile kutuplaştım 14 yıldan sonra tuttum sandığa gittim [oysaki temsili demokrasiye yüz vermemeyi erdem bilmişimdir oldum olası][ayrıca sandık mecidiyeköy'deydi, yağmur yağıyordu, çok zor uyanmıştım yine de gittim], mührümü bastım geldim, derken temizlik yaptım (annemler geliyo), derken voleybol maçını izledim, derken referandum sonuçları gelmeye başladı, derken basket maçını izledim, derken bu önemli gün bitti. yarın araş. gör. koşturmacası başlıyor. annemler evde olacak (ben onların evinde yaşıyorum), hafta sonu bir adet kuzen düğünü var, ve 3 gün sonra bir deadline... kolay bir abstrakt şablonu var ama yollamadan önce en azından bir iki deneme yapmak istiyordum, çıkacak imajları da eklemek istiyordum, bir günlük işi vardı, yarın gece o denemelere girebilirdim ama kafayı toplayamadım, ne güdem var ülkede, savurdu attı konsantrasyonumu... neyse pazar günü allah bile dinlenmiş diyeler.

Hiç yorum yok: