2 Haziran 2011 Perşembe

yet, another "new outline" for my beloved thesis

haftalardır sürdürdüğüm çeşit çeşit yayın, yarışma ve kırtasiye işinden sonra, programıma göre bugün doktorama dönmem icap ediyordu. esasında sürekli okumaktayım -ve bir alanın temel metinlerini okuyup durmak, o konuyu yazmayacak bile olsanız, insana çok ciddi bir güven kazandırıyor, tavsiye ederim- ama oturup metni şekillendirmek ayrı bir iş. tabi bir anda çalışmaya oturamadım. direndi.

neyse ben de arka terasa yatıp biraz okudum, biraz mimarlıkla uğraştım, biraz arkadaşlarla vakit geçirdim. sonra eve geldim. tv izledim. uyukladım. terasta yıldız baktım. yatağımda film izledim. sonra uyuyamadım. saat dörtte kalkıp peynir ekmek yedim (3. defa) sonra birden aklıma bişey geldi. pöang'a oturdum, eee'yi açtım, freemind'ı tıkladım [öğeler önemli], tezim için yeni bir outline yaptım (sekizinci falan herhalde?).

bakınca basit duruyor. insan daha karmaşık daha afili bişey yapması gerektiğini düşünüyor. ama basit değil. ciddi zorlukları var. işin güzel yanı, o zorlukların belli bir kısmını aştım. ilgili literatürü de büyük ölçüde taradım.

bu haliyle tez literatüre birşeyler ekliyor. çok aman aman bişeyler değil. ama hem önerilerinde hem metninde bir takım yenilikler getiriyor. tekrar ediyorum, basit şeyler. öyle devrimci şeyler değil. ama yeterli gibi göründü bana. ve zaten iddialarımın bir kısmını gerçekleştirdim bile. bunu gidip tez hocamla konuşayım şimdi.

edit: aslında konuyu yaratıcı-meslek-ehlinin 9-17 çalışamayışına bağlayacaktım: bkz. burda
ve burda

Hiç yorum yok: