29 Nisan 2009 Çarşamba

mülakatın 7 suratsızı | the 7 grim-faces of the interview

bir burs mülakatı daha yaşadım. bir öncekinde toplam 3 dakika konuşmuştuk. birden ingilizceye sardıran kadın beni epiy şaşalatmıştı (oysaki çıkanlardan içerde olanları da duyup biliyorsun, yine de şaşalıyorsun). şimdi anadilimizdeyiz. ama karşımızda bir grup düşük ve şüpheci surat var (ama ben kötü bir şey yapmadımdı?) derdini anlatmaya çalışıyorsun. onlara da böyle bir görev vermşler diye düşünüyorsun. belki de bursu bana/bize vermemenin altlığı bu suratlar? biz seni beğenmemiştik ki? evet içeri girer girmez beğenmediniz. ama dosyamı da okumamışsınız. neyimi beğenmemişsiniz? anlatmaya çalışıyorum. gitmem lazım anlayın evet bir yıl olmalı evet orda olmalı evet karşı tarafla anlaşıp sevişiyoruz evet ne yazdığımın farkındayım hayır aslında orda programımı detaylı biçimde yazmıştım hayır işte bu konuları madde madde yazmıştım evet ben ne dediğimin farkındayım evet ben hala çileden çıkıp saçmalamaya başlamadım evet rahatsız edici bir insansınız evet iyi niyetliyim ve bu mülakat bitecek, bitti evet ne bileyim belki alır mıyım ama muhtaç değilim değilim evet, yürüyeyim mi? yürüyeyim bitti işte her neyse ileride bir atakule var, oraya yürüyeyim de açılayım. mülakat değişik bir şey. mülakatı yürütenler, yani jüri, onlar da değişik bir şey. sınavlar ve mülakatlar. dağıtılan kaynaklar ve liyakat. [verdiler!]

it was another scholarship interview. previous one had lasted 3 minutes. the woman that abruptly shifted into english had horrified me. now we're going for turkish, but we're facing a bunch of downward suspicious faces (but i didn't do no harm), you try to express your matter. you think that they were assigned this type of performance. this may be a staged preparation not to grant the scholarhsip? we didn't like you anyway! yes you didn't, as soon as i have entered the room. but you haven't even read my documents. what is it that you didn't like? i'm trying to explain my studies. yes i have to go there, yes it should be a year not a mere 6 months, yes we love each other with the host institute, yes i know what i have written down, no i have written my program in a detailed manner there in the file, page 9, yes i know what i am talking about, yes i'm not yet pissed off, yes you're annoying, yes i have good intentions, and this interview gonna end, it ended, i may walk, yes i will walk for a while, will i be granted a scholarship? i don't know, i may, but i'm not in absolute need, there a see a tower, let's walk ahead... interview is something strange. the interrogators. the juri. examinations and interviews. distributed resources and competence. [i got it!]

Hiç yorum yok: